Пілот ВПС США вперше в історії керував одночасно винищувачем-невидимкою F-22 і дроном-напарником MQ-20 Avenger. Для цього льотчик використовував додатковий планшет, встановлений в кабіні свого літака.
Тестовий політ відбувся 21 жовтня на випробувальному й навчальному полігоні у штаті Невада, передає Breaking Defense. Подібні випробування будуть продовжуватися й надалі.
Подвійний політ став можливим завдяки об’єднанню зусиль розробника БПЛА General Atomics, розробника літака Lockheed Martin і виробника радіостанцій і засобів комунікацій L3Harris.
Експерти пояснили, що на літак і на дрон були встановлені спеціальні радіостанції, і для комунікації використовувалася нова програмна урядова еталонна архітектура.
У Lockheed Martin заявили, що випробування проводились у її секретній інноваційній лабораторії з перспективних розробок Skunk Works. Віцепрезидент і генеральний директор Skunk Works О. Джей Санчес вважає, що успішний тест показує “різноманітний та унікальний досвід” компанії, а також “майбутнє повітряного бою, де одномісні літаки керують безпілотниками за допомогою простих та інтуїтивно зрозумілих інтерфейсів у кабіні”.
Український портал Defense Express заявив, що потенційно це може стати початком “нової ери у військовій авіації, коли безпілотники виконують завдання на рівні з пілотованими платформами”.
Це дозволить зменшити ризики для особового складу й одночасно забезпечити більшу кількість доступних бойових бортів.
Як раніше писав OBOZ.UA, Франція для захисту військових аеродромів від дронів планує закупити сім батарей ППО RapidFire, кожна з яких включає по чотири 40-мм гармати. Однак навіть якщо кошти виділять зараз, то Повітряно-космічні сили країни в кращому разі отримають перші одиниці цієї техніки лише в 2030 році.
Джерело: OBOZ.UA



