Українці попри “блекаути” почали активніше купувати електромобілі: які причини

Серпень 2024 року став рекордним для українського ринку електромобілів, де продажі зросли на 35% порівняно з липнем і на 68,5% у порівнянні з минулим роком. Основними чинниками цього зростання стали можливе введення податку на реєстрацію, підвищення цін на пальне та зниження вартості електрокарів.

Про це пише Інститут дослідження авторинку. За аналітичними даними, значну частину електромобілів, проданих у серпні, складають імпортовані авто з пробігом.

Їх частка у загальному обсязі продажів досягла 58,3%, що в кількісному вимірі складає 5499 автомобілів. Це також рекорд для українського ринку, адже в рамках одного місяця більше вживаних “електричок” ще не прибувало до країни.

Другий за величиною підсегмент – це внутрішні перепродажі електромобілів. Вони складають 28,9% від загальної кількості проданих авто, що відповідає 2724 одиницям. Нові електрокари займають найменшу частку ринку – 12,8%, що у кількісному вимірі становить 1209 проданих автомобілів.

Однак, навіть це є рекордом для українського ринку нових електромобілів. Якщо проаналізувати зміни за різними підсегментами ринку електромобілів, то результати вражають:

  • імпорт вживаних електромобілів показав зростання на 44% порівняно з липнем і на 75% у порівнянні з серпнем минулого року;
  • внутрішні перепродажі зросли на 24% порівняно з липнем і на 55% рік до року;
  • імпорт нових електромобілів збільшився на 22% у місячному вимірі і на 74% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Ці цифри демонструють значний ріст ринку попри всі труднощі, зокрема проблеми з енергопостачанням. На думку експертів Інституту досліджень авторинку, такі високі показники вказують на те, що інтерес до електромобілів серед українців продовжує зростати.

Чинники зростання попиту на електромобілі

Зростання попиту на електромобілі пояснюється кількома ключовими факторами:

  • ймовірність введення податку на першу реєстрацію;

У серпні активно обговорювалася можливість запровадження 15% податку на першу реєстрацію автомобілів, включаючи електромобілі. Це викликало підвищений попит на ринку, оскільки багато покупців вирішили придбати авто до можливого подорожчання. За даними експертів, не менше третини покупців прискорили свої покупки саме через цей фактор.

  • підвищення акцизів на пальне;

Зростання вартості бензину та дизельного пального, яке очікується у вересні, також стало каталізатором для переходу на електромобілі. За оцінками аналітиків, ціна на бензин та дизельне паливо може збільшитися на 2 грн за літр, а вартість газової суміші – на 5-6 грн за літр. Це підштовхує українців до вибору більш економних і дешевих в експлуатації електрокарів.

  • зниження цін на електромобілі.

На ринку також спостерігалося помітне зниження середніх цін на електромобілі, що зробило їх доступнішими для ширшого кола покупців. Це також стало важливим фактором зростання продажів.

Вплив енергетичної кризи на попит

Незважаючи на позитивну динаміку, є і зворотний бік медалі. Проблеми з енергопостачанням в Україні, зокрема часті відключення електроенергії, також впливають на ринок електромобілів. Хоча електрокари залишаються економічно вигідними, в умовах тривалих блекаутів вони можуть перетворитися на “нерухомість”, оскільки заряджати їх стає важче. Водночас це не зупинило багатьох покупців від придбання електрокарів, адже вони розглядають їх як довгострокову інвестицію.

Попри рекордні показники серпня, експерти попереджають, що у вересні та жовтні може спостерігатися певне зниження продажів. Частина покупців вже здійснила свої покупки у серпні через загрозу введення податку, що зменшить попит у наступні місяці. 

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, у липні 2024 року ринок нових автомобілів в Україні зріс на 20% порівняно з минулим роком, причому найбільше зареєстровано автомобілів марок Toyota, BMW та Renault. Однак ймовірне запровадження 15% військового збору на першу реєстрацію авто може суттєво знизити продажі нових автомобілів і збільшити попит на вживані авто.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *