Пропагандистська машина Кремля: скільки РФ витрачає на телевізійну брехню та чому це не працює

Щотижня російські платники податків витрачатимуть 2,6 мільярда рублів на фінансування держпропаганди. Однак, незважаючи на астрономічні суми, державні ЗМІ продовжують втрачати аудиторію.

Про це пишуть росЗМІ. Кремль ігнорує проблеми своєї країни та пересічних громадян, зосереджуючи зусилля на фінансуванні пропагандистських телеканалів і медіапроєктів, що наповнюють ефір брехнею про “успіхи” держави та заклики до війни з Заходом.

У 2025 році ці витрати сягнуть нового історичного рекорду – 137,2 мільярда рублів. Згідно з проектом бюджету на 2025 рік, витрати на “засоби масової інформації” зростуть на 15,9 мільярда рублів або на 13% у порівнянні з поточним роком.

Це сума, яка перевищує річні бюджети цілих регіонів Росії, таких як Калінінградська область чи Пермський край. При цьому гроші йдуть не на розвиток інфраструктури чи підтримку соціальних програм, а на зміцнення держпропаганди.

Щомісяця пропагандистська машина поглинатиме з російського бюджету 11,4 мільярда рублів, або 2,6 мільярда рублів на тиждень. Основними бенефіціарами цієї астрономічної суми залишаться державні телевізійні канали, які продовжують виробляти сотні годин брехливих шоу та новин.

Хто отримає ці мільярди

  • Russia Today (АНО “ТВ-Новини”) – одне з головних інструментів російської пропаганди на міжнародному рівні — отримає 31,1 мільярда рублів у 2025 році, що на 9% більше, ніж у 2024-му. Цей канал вже давно викликає обурення на Заході своїми маніпулятивними сюжетами та пропагандою війни;
  • ВДТРК (Всеросійська державна телерадіокомпанія) – інша важлива структура пропаганди Кремля – отримає ще 22,4 мільярда рублів (+4%). Основні гравці цієї компанії – канали “Росія 1” і “Росія 24” – щодня нав’язують глядачам вигідні для влади наративи;
  • Перший канал, який за останній рік втратив майже чверть своєї аудиторії, отримає адресну субсидію у розмірі 6 мільярдів рублів для “наповнення телеефіру”. Крім того, на підтримку цього каналу, НТВ, ВДТРК, Громадського телебачення Росії та “Карусель” передбачено ще 18,6 мільярда рублів;
  • Державне агентство МІА “Росія Сьогодні”, кероване скандально відомим Дмитром Кисельовим, збільшить свої витрати на 17% до 10,9 мільярда рублів, а ТАРС отримає 4,8 мільярда рублів (+26%).

Додатково, у 2025 році держфінансування отримають видання, які раніше не мали доступу до бюджетних грошей: “Регнум” (152 мільйони рублів) та “Комсомольська правда” (438,7 мільйона рублів). Окремою статтею бюджету йдуть витрати на пропаганду на окупованих територіях України. На організацію цієї системи в 2025 році Кремль виділить 7 мільярдів рублів, а ще 8,4 мільярда рублів витратять на медійні проекти адміністрації Путіна, спрямовані на просування його ініціатив в інтернеті.

Незважаючи на безпрецедентні вкладення, держпропаганда не приносить очікуваних результатів. Російське суспільство, хоч і піддається масовій дезінформації, починає втрачати інтерес до державних ЗМІ. За даними Mediascope, влітку 2024 року аудиторія державних телеканалів різко скоротилася. Частка глядачів “великої трійки” – Першого каналу, “Росії 1” і НТВ – зменшилася на 12% у порівнянні з першим роком війни.

Найбільших втрат зазнав Перший канал, кількість його глядачів впала на 22% за рік і на 30% у порівнянні з літом 2022 року. Частка аудиторії Першого серед усіх телеглядачів знизилася до 6,8%. “Росія 1” також втратила кожного сьомого глядача (-15%), хоч і залишається найпопулярнішим серед усіх телеканалів країни. Тільки НТВ, що належить холдингу “Газпром медіа”, змогло трохи збільшити свою частку – з 7,9% до 8,7%.

Незважаючи на потужний фінансовий інструментарій, державна пропаганда не може компенсувати реалії життя в Росії. Злидні, економічні проблеми, зростання репресій та затяжна війна, яку Кремль намагається прикрити гаслами про “захист батьківщини”, викликають все більше запитань у населення. Прості росіяни, навіть ті, хто досі вірить державним ЗМІ, вже не можуть не помічати розрив між телевізійними “успіхами” та своєю щоденною боротьбою за виживання.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, Росія планує ввести податок на бездітність, підвищуючи податки для чоловіків з 23 років і жінок з 25 років (на майно – 0,5%, ПДФО на 3%, на спадок – 5%). Схоже, російські чиновники вирішили, що залякати громадян новими зборами – найкращий спосіб розв’язати демографічну кризу, яку самі ж і створили.

   

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *