В Україні планують посилити відповідальність за порушення ПДР (правила дорожнього руху), зокрема за нетверезе керування. Водіїв штрафуватимуть на десятки тисяч гривень, позбавлятимуть прав і навіть конфісковуватимуть авто на користь ЗСУ під час воєнного стану.
Про це повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький. Законодавчі ініціативи передбачають як посилення контролю над нетверезим водінням, так і нові штрафи за систематичні порушення правил, неправильні шини чи шумні автомобілі.
Найсуворішим нововведенням може стати конфіскація транспортного засобу на користь ЗСУ у випадках керування у стані сп’яніння під час воєнного стану. Білошицький повідомив, що розроблений законопроєкт передбачає обов’язкову евакуацію авто на штрафмайданчик, якщо водія зупиняють у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Санкції планують зробити ще жорсткішими:
- штраф до 51 тис. грн;
- позбавлення прав на кілька років;
- у випадках повторних порушень або під час дії воєнного стану – конфіскація автомобіля на користь ЗСУ.
Таким чином влада хоче не лише знизити аварійність, а й зробити покарання максимально відчутним для порушників. У пакеті законопроєктів, які зараз опрацьовуються, передбачені й інші нововведення:
- систематичні порушення ПДР (проїзд на червоне, небезпечні обгони, ігнорування пішоходів) – вищі штрафи та позбавлення прав;
- шини: обов’язкове використання зимових або всесезонних, штрафи до 8500 грн, повторні випадки – позбавлення прав;
- швидкісний режим: зниження “нештрафованого порогу” з 20 до 10 км/год та чітка градація покарань;
- електросамокати та персональний транспорт: визначення чітких правил користування та відповідальності;
- пішоходи: обов’язкові світловідбивні елементи в темний час доби;
- дрифт: штраф до 17 тис. грн і позбавлення прав;
- перевищення шуму: штрафи до 34 тис. грн.
Також розглядають систему штрафних балів для водіїв і можливість громадянам фіксувати порушення за допомогою мобільних додатків. За словами Білошицього, штрафи та покарання – лише частина стратегії. Не менш важливими залишаються якість доріг та інфраструктури.
Нині в Україні щодня стаються сотні ДТП, значна частина з яких пов’язана з небезпечними перехрестями, відсутнім освітленням чи поганим покриттям. Експерти вказують на необхідність:
- усунення “чорних точок” аварійності;
- облаштування якісного освітлення трас;
- створення багаторівневих розв’язок і пішохідних переходів;
- системного ремонту покриття.
Позитивний ефект уже дають камери автофіксації. Сьогодні в Україні працює 340 камер та понад 330 ділянок контролю TruCAM. За даними поліції, у місцях їх встановлення кількість аварій із тяжкими наслідками суттєво знизилася.
Паралельно патрульна поліція розробляє цифрові сервіси – зокрема електронне оформлення ДТП, яке вже тестується. Планується створення єдиної бази даних за європейським зразком, що допоможе аналізувати причини аварій та запобігати їх повторенню.
Окремо увагу приділяють освітнім програмам: діти у школах обов’язково вивчатимуть основи безпеки дорожнього руху. Зазначається, що це має сформувати нову культуру відповідальності серед майбутніх водіїв.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, в Україні можуть збільшити строки сплати штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, які були зафіксовані в автоматичному режимі. За урядовим законопроєктом, термін добровільної сплати штрафу пропонують збільшити з 10 до 15 днів.
Джерело: OBOZ.UA