Нацбанк запустив трекінг у системі електронних платежів (СЕП) – з 1 грудня. Це дасть змогу клієнтам українських банків відстежувати проходження своїх платежів у режимі 24/7.
Про це розповіли в самому НБУ. Там зазначили: скористатися новим сервісом можуть як відправники, так і отримувачі платежів.
Так, підкреслюється, вони отримали можливість побачити статус платіжної операції. Зокрема:
- Ініційований.
- Опрацьований банком платника.
- Який очікує на обробку в СЕП.
- Зарахований на рахунок одержувача тощо.
Також можна відстежувати час проходження всіх ключових етапів платежу. Насамперед перекази з рахунку на рахунок за реквізитами/IBAN – у т.ч. миттєві перекази, що здійснюються через СЕП.
“Ключовим елементом трекінг-сервісу є універсальний унікальний ідентифікатор платіжної операції – UETR. Зазначивши UETR у ТрекСЕП, користувач зможе отримати детальну інформацію про рух коштів за цією операцією (водночас без персональних даних)”, – розповіли в Нацбанку.
Загалом же, зазначили в регуляторі, з 1 квітня всі учасники СЕП зобов’язані формувати UETR для кожної платіжної операції, що виконується через СЕП. А крім того:
- Надавати цей ідентифікатор платнику.
- Передавати в ТрекСЕП інформацію про статус виконання такої операції.
Як відстежувати свої платежі СЕП
Для того, щоб скористатися трекінгом СЕП, потрібно перейти за посиланням. На сторінці, що відкрилася, потрібно вказати:
- UETR.
- Суму платежу в гривнях.
Далі – обрати варіант відповіді: повний або скорочений. Після цього натиснути “пошук”.
Як повідомляв OBOZ.UA, банки аналізують, що українці пишуть у призначенні платежів. І в окремих випадках можуть вимагати пояснень.
Джерело: OBOZ.UA



