Літаки повернуться у небо України? Чи реально відновити польоти в 2025-му та в якого аеропорту найбільше шансів

Україна навряд чи відновить польоти пасажирських літаків із Києва до кінця 2025 року. Львівський аеропорт має шансів більше, оскільки для нього буде легше оформлювати льотні страховки. Але в будь-якому випадку рішення ще не прийняте, і навіть у разі отримання “зеленого світла” на фактичне повернення до роботи аеропорту “Львів” потрібно не менше 45 днів, а “Борисполя” – близько двох місяців.

Про це розповіли джерела Forbes в уряді . “Щойно буде рішення, зможемо відновити польоти зі Львова через 45 днів”, – зазначила людина, знайома з перебігом переговорів про відновлення пасажирського авіасполучення.

Коли саме можуть затвердити таке рішення, поки не відомо. “Жодних часових проміжків не встановлено, – стверджує співрозмовник видання в одному з авіаційних відомств. За його словами, це залежить від багатьох чинників: зокрема, як літаки отримуватимуть страховки, чи буде небо достатньо захищеним тощо.

Про те, що Україна може до кінця січня-2025 відновити пасажирське авіасполучення, говорив старший партнер Marsh McLennan Кріспін Еллісон на 10-му Київському міжнародному економічному форумі (КМЕФ) 7 листопада. “Думаю, якщо нам пощастить, то в січні ми матимемо п’ять чи шість авіакомпаній, які захочуть літати… Початковий фокус – “Львів”. Сім хвилин польоту від Польщі”, – зазначав він.

Еллісон упевнений, що забезпечити механізми страхування польотів з аеропорту “Львів” буде набагато простіше, ніж із Києва, саме завдяки близькості до авіапростору ЄС. “Львів набагато безпечніший за Тель-Авів“, – впевнений Еллісон.

За словами джерел, в Офісі президента та Кабінеті міністрів все одно насамперед налаштовані на розконсервацію “Борисполя”. “Якщо спершу запустити “Львів”, то шанси, що партнери погодяться ще й на “Бориспіль” до завершення дії вєнного стану – мізерні“, – розповів на правах анонімності один із представників уряду.

Як пояснив авіаексперт, член Громадської ради Державної авіаційної служби Богдан Долінце, для запуску одного аеропорту потрібно виконати щонайменше п’ять умов. Це:

  • гарантії від військових з безпеки перельотів;
  • зняття заборони NOTAM на використання повітряного простору України або хоча б запровадження обмеження цієї заборони окремими маршрутами;
  • приведення інфраструктури до належного стану, наявність персоналу, навченого швидко реагувати на військові небезпеки, що підтверджуватиметься сертифікатами від Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA);
  • готовність конкретних перевізників літати

До речі, кілька авіакомпаній із Північної Європи вже висловили свій інтерес розпочати польоти з України, щойно це стане можливим, розповіло джерело в уряді. “Вони домовляються з урядами своїх країн, щоб отримати додаткові захисні засоби”, – зазначив він, але відмовився назвати конкретні авіакомпанії.

В Україні ще до початку повномасштабної війни через новини про те, що Росія готує вторгнення, деякі страхові компанії ініціювали скасування рейсів до України. І це ще до ракетних атак. Тепер же отримати страховку буде ще складніше, пояснював OBOZ.UA заступник голови парламентського комітету з транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко.

Нагадаємо, раніше Міністерство розвитку громад та територій за підтримки Посольства США презентувало дорожню карту з відкриття повітряного простору України в умовах воєнного стану. “Під час війни стратегічним завданням для нас є зберегти авіаційну інфраструктуру та кваліфіковані кадри, щоб, коли настане час, ми змогли відновити цивільні польоти максимально швидко”, – розповіли тоді в міністерстві.

Як повідомляв OBOZ.UA, за словами Долінце, російські “Шахеди” не становлять загрози для цивільних літаків у повітрі через обмеження їхньої висоти, але вони можуть бути небезпечними для аеропортів. Повна заборона на польоти залишається і розглядаються лише обмежені можливості для поновлення рейсів при посиленні ППО, наголошував експерт.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *