У Росії знову відклали відновлення виробництва літаків дальнього радіолокаційного виявлення А-50. Рішення про початок серії досі не ухвалене, тому російським військовим доведеться ще довго чекати на заміну втраченим під час війни машинам.
Про затримку розповів генеральний директор Об’єднаної авіабудівної корпорації Сергій Коротков, пише видання Defense Express. Він пояснив, що питання запуску виробництва розглядатиметься лише після завершення низки робіт із випробувань та розробки. За словами чиновника, остаточного рішення немає.
Технічні труднощі
Зараз росіяни обмежуються модернізацією чинних А-50 до рівня А-50У. Однак темпи робіт мізерні – один чи два літаки на рік. Для порівняння: у радянські часи вдавалося виготовляти три нові борти щороку. На складах також залишилося шість старих машин без двигунів, які могли б відновити, та навіть це завдання виявилося непосильним.
Додатковою проблемою є й платформа Іл-76, на базі якої будували А-50. Попри серійний випуск, виконання планів з постачання серйозно буксує. Саме з нової версії Іл-76 створювали А-100 “Премьер”, який мав стати наступником А-50, але через корупцію, санкції та технічні проблеми програму скасували. Тепер єдиним варіантом для російського ОПК залишається повернення до старого проєкту.
Втрати на фронті
У корпорації заявляють, що тривають тестування систем літака, і поки немає позитивних результатів, серійного виробництва не буде.
Водночас у Росії почали з’являтися заяви, що такі літаки нібито “надто вразливі” для сучасної війни. Але звучить це більше як виправдання після втрат: Україна вже збила два А-50 та пошкодила ще три під час атак, зокрема в операції “Павутина”.
Що передувало
Перший російський літак типу ДРЛВ А-50 було пошкоджено у лютому 2023 року на території Білорусі. Тоді місцеві партизани за допомогою дрона уразили його радіолокаційну антену. А-50 довелося повернутися в РФ і ремонтуватись у Ростові-на-Дону.
1 червня СБУ провела унікальну спецоперацію з одночасного ураження чотирьох військових аеродромів у тилу РФ: “Оленья“, “Іваново“, “Дягілєво” та “Бєлая“. Там базувалася стратегічна авіація держави-агресора, яка регулярно обстрілює мирні українські міста. Орієнтовна вартість техніки, ураженої за результатами спецоперації Служби безпеки “Павутина”, перевищує 7 мільярдів доларів США.
Раніше OBOZ.UA зібрав найважливішу інформацію про ворожі А-50, Ту-95, Ту-22М3, які пошкодила СБУ під час масштабної історичної операції в тилу окупантів.
Джерело: OBOZ.UA