Про продовження кризи на паливному ринку рф
Офіційне визнання паливної кризи в рф, яке відбулось на позаминулому тижні, на минулому тижні міцно закріпилось в рішеннях уряду рф та в ринковій кон’юнктурі. Федеральний уряд скасував мито на імпорт палива в розмірі 5% до липня 2026 року, і того ж дня уряд Білорусії заявив, що завершив перемовини з рф про умови переробки російської нафти на білоруських НПЗ. Хто б сумнівався, що вусатий Бацько знову заробив на маніакальній одержимості путіна продовжувати війну.
Здавалось би, проблема вирішена і паливну кризу завершено? Не зовсім.
По-перше, бюджет рф буде мати, як в росіян прийнято говорити, “від’ємні доходи” (в решті світу це називають видатки) від відміни мит на імпортне паливо та від падіння податкових надходжень від НПЗ.
По-друге, вироблене паливо з Білорусії ще потрібно доставити до рф, що вже викликало сум у першого віце-прем’єра уряду рф Новака, який відмітив, що можливості імпорту палива в рф обмежені можливостями логістики. А від себе я додам, що транспортна інфраструктура, яка перевозить паливо, також добре горить, іноді навіть краще ніж НПЗ.
Російський ринок по-різному відреагував на новину про імпорт. На біржі за тиждень ціни на бензин виросли на 0,12-0,19%, тож оптовики повірили в “цілющій імпорт”, а от роздрібні ціни зросли за тиждень на 0,78%. При цьому, сигнали про наявність черг та інші ознаки дефіциту продовжувались. Населення та бізнес купували бензин та дизпаливо в запас і, в принципі, правильно робили, але це збільшувало ажіотаж.
Якщо Україна не припинить удари по російським НПЗ, а збільшить їх інтенсивність, то невдовзі російська паливна галузь встане з колін в іншу позу )) Початок цього процесу ми зараз і спостерігаємо.
Джерело: OBOZ.UA



