Експорт російської нафти піднявся до найвищого рівня за понад 2,5 року. Проте обсяги російської нафти, що зберігається на танкерах у морі, попри рекордні темпи експорту, з кінця серпня зросли майже на 50% – через затори в портах Азії. Особливо зросла кількість “суден у заторах” біля берегів Індії та Китаю.
Такий надлишок нафти підштовхує ціни до зниження та ускладнює логістику поставок Москви. Про це 23 грудня пише Bloomberg.
Нова проблема Кремля
Хоча середній обсяг поставок за чотири тижні зріс до найвищого рівня (з травня 2023 до 21 грудня поточного року), “доставка вантажів залишається проблемою”, а кількість нафти в морі з кінця серпня зросла на 48%. Наразі щонайменше 20 танкерів, що перевозять російську нафту, чекають дозволу на причали в китайських і індійських портах, а інші витратили місяці на доставку своїх вантажів.
У грудні середньотижневі поставки демонструють зростання, компенсуючи втрати листопада. Частина коливань, за оцінками аналітиків, пов’язана з погодними умовами. Водночас головним чинником скорочення експорту минулого місяця стало внесення США до санкційного списку двох найбільших російських експортерів – “Роснефті” та “Лукойлу”.
Трирічний мінімум
Вже 12-те поспіль падіння цін призвело до того, що вартість поставок наблизилася до трирічного мінімуму, зазначають у Bloomberg.
За останні чотири тижні Росія відвантажувала 3,87 млн барелів на день, що на 200 тис. барелів більше, ніж тижнем раніше. Таке зростання пояснюють відновленням відвантажень із балтійського порту Приморськ.
Крім того, різке скорочення переробки нафти у Росії (через перманентні українські удари по НПЗ країни-агресорки) вивільнило додаткові обсяги сировини для експорту. Робота нафтопереробних заводів у Росії залишається нижчою за середні сезонні показники.
Удари у морі
Ще 19 грудня стало відомо, що СБУ вперше уразила танкер тіньового флоту Росії у водах Середземного моря. Дрони служби подолали понад 2 тис. км, аби завдати удару по судну QENDIL.
Як повідомляв OBOZ.UA, для атаки спецпризначенці “Альфи” обрали момент, коли танкер не був завантажений нафтою: це дозволило уникнути забруднення акваторії.
Унаслідок атаки танкер зазнав критичних пошкоджень, які унеможливлюють його подальшу експлуатацію.
Раніше, 10 грудня поточного року, морські дрони СБУ Sea Baby уразили в Чорному морі нафтовий танкер Dashan. Ефектну та ефективну операцію було проведено об’єднаними силами 13-го Головного управління військової контррозвідки СБУ з ВМС України.
А 29 листопада Sea Baby вивели з ладу два підсанкційні нафтотанкери KAIRO та VIRAT у Чорному морі. Як і попередні, вони належали до тіньового флоту країни-агресорки Росії та прямували порожніми на завантаження до Новоросійська.
Джерело: OBOZ.UA



