Розкішні автомобілі з Європи продовжують потрапляти до Росії через Грузію та інші країни Кавказу в обхід санкцій ЄС та Великої Британії. Ця схема приносить економічну вигоду країнам-посередникам і дозволяє Росії зберігати доступ до елітних товарів, незважаючи на санкції.
Про це пише Sky News. Хоча прямий експорт заборонених товарів до Росії з ЄС майже повністю припинився, в обхід санкцій почав процвітати імпорт через треті країни.
Однією з ключових точок на цьому маршруті стала Грузія. Видання відзначає, що експорт розкішних автомобілів із Великої Британії та Європи до країн, таких як Азербайджан та Киргизстан, різко зріс, хоча ці країни не є виробниками автомобілів. Саме через такі країни автомобілі “зникають” зі статистичних даних і потрапляють до Росії.
Спочатку авто доставляють до сусідніх з Росією країн, таких як Азербайджан або Грузія, де вони проходять митне оформлення або реєстрацію. Далі транспортні засоби переганяють до російського кордону, зокрема через пункт пропуску “Ларс”. Ці автомобілі можуть отримати транзитні реєстраційні номери або бути зареєстровані в інших країнах, таких як Вірменія, після чого їх легально перевозять через кордон.
Хоча після введення санкцій Грузія також ввела власні обмеження на експорт автомобілів до Росії, існує безліч лазівок, які дозволяють обходити ці правила. Один зі способів – оформлення автомобілів як транзитні, з нібито кінцевою точкою доставки в іншу країну, наприклад, Киргизстан. За словами журналістів, після перетину російського кордону ці авто легко залишаються в Росії, де їх продають на місцевому ринку.
Ключовим елементом цієї схеми є те, що кожен учасник ланцюжка працює окремо, не порушуючи закону напряму. Люди, які переганяють машини на кордон або оформлюють документи, не можуть бути звинувачені в порушенні санкцій, адже формально вони діють у межах закону своїх країн. Як результат, авто не фігурують у митних базах як експортовані до Росії, а статистика свідчить лише про їхнє прибуття до країн Кавказу чи Центральної Азії.
Ця схема є прикладом того, як санкційні обмеження можуть бути обійдені через треті країни. Хоча Захід намагається контролювати експорт стратегічних товарів до Росії, країни, такі як Грузія та Азербайджан, отримують економічну вигоду від переправлення підсанкційних товарів. Водночас російський ринок продовжує отримувати необхідні товари, включно з розкішними автомобілями.
Результат цієї системи суперечить очікуванням західних країн щодо дії санкцій. Незважаючи на обмеження, російська економіка залишається відносно сильною, товари першої та другої необхідності доступні в Москві, а елітні товари, такі як дорогі автомобілі, продовжують потрапляти до країни.
Незважаючи на офіційні заяви про те, що автомобільні компанії намагаються уникнути нелегального експорту своїх товарів до Росії, в реальності контроль за цими процесами залишається на низькому рівні. Автомобілі, що виїжджають з Європи та Великої Британії, часто фігурують у статистичних даних як продані в сусідні з Росією країни, але в реальності вони згодом опиняються на російському ринку.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, електрокари популярної в Росії марки Zeekr можуть перетворитися з транспорту на нерухомі об’єкти, оскільки виробник обіцяє розпочати блокування машин, вивезених за межі Китаю без його дозволу. Тисячі електрокарів у РФ були ввезені в рамках так званого “сірого” імпорту.
Джерело: OBOZ.UA