В Україні десятки підпільних АЗС продають нелегальне пальне навіть після відкриття проти них кримінальних проваджень. Найбільше таких – в Одеській, Дніпропетровській та Львівська областях.
Про це повідомив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев (“Слуга народу”). Він зазначив, що такі заправки “торгують пальним без чеків і без ліцензій”.
“Після нашого звернення до БЕБ і Нацполіції правоохоронці провели перевірки, вилучили пальне, ініціювали скасування частини ліцензій і навіть демонтували обладнання на низці “бочок” (нелегальних АЗС. – Ред.). Але на папері результати є, а в реальності більшість точок продовжують працювати”, – йдеться в повідомленні.
При цьому нардеп наголосив: тіньова торгівля пальним – призводить до втрат бюджету, б’є по чесному бізнесу і створює ризики для безпеки людей. А тому “БЕБ і Генеральна прокуратура мають нарешті показати реальні результати, а не звіти на папері”.
Що може трапитися з автомобілем, якщо заправляти його фальсифікатом
Загалом же, неякісний бензин може завдати великої шкоди автомобілю. Наприклад, може зруйнуватися фільтр та паливний насос у баку. Способів “бодяжити” ж пальне безліч. Зокрема, для цього можуть занижувати октанове число. Це призводить до нерівномірного згоряння пального у двигуні.
Октанове число можуть і штучно завищувати, що також негативно впливає на двигун. Зокрема, додають:
- спирти та ефіри. Що за високої їхньої концентрації у паливі – близько 10% – призводить до зростання витрати пального, а в спеку може спровокувати утворення повітряних пробок у системі подачі пального;
- ароматичні вуглеводні. Це призводить до збільшення кількості нагару. Крім того, негативно впливає на фільтр у баку, трубки паливної системи, різні ущільнювачі тощо.
Як повідомляв OBOZ.UA, у Нацбанку очікують на подорожчання пального в Україні, причому вже до кінця 2025 року. Втім, прогнозують, що зростання не буде різким, а тому істотної зміни цін на АЗС, у т.ч. на бензин, найімовірніше, вдасться уникнути.
Джерело: OBOZ.UA



