В Україні трапляються ситуації, коли платіжки за опалення надходять навіть без фактичного надання послуги. У таких випадках споживач має повне право вимагати перерахунок і не платити “за холод”. Найгучніша ситуація сталася в Харківській області – мешканці отримали нарахування за жовтень, хоча тепло подали лише в листопаді.
Про це повідомляє КП “Зміїв-тепло” Харківської області. Там пояснили, що нарахування сталися через технічний збій у системі обліку.
Постачальник повідомив, що помилкові платіжки будуть анульовані найближчим часом, і попросив у громадян вибачення. Водночас мешканці зазначають, що суми були нараховані за повний місяць – від 1 200 до майже 2 000 гривень, що викликало природне обурення.
Подібні ситуації трапляються і в інших регіонах – інколи через помилки автоматизованих систем, інколи через неправильно введені дані лічильників або через некоректні договори між споживачем та постачальником. Згідно із Законом України “Про житлово-комунальні послуги”, споживач має право отримувати послуги належної якості та платити лише за фактично наданий обсяг.
Якщо тепло подавалося з порушенням норм (наприклад, температура у квартирі була нижчою за 18°C) або не подавалося взагалі, споживач має право на перерахунок вартості послуг. Юрист Андрій Шелих у коментарі ЗМІ пояснив, що перерахунок можливий у разі:
- ненадання послуги;
- надання в неповному обсязі;
- неналежної якості.
Як діяти, якщо вам виставили рахунок за “повітря”
- зверніться до надавача послуг із заявою про перевірку якості та обсягів наданого тепла;
- викличте представника управителя/теплокомуненерго для складання акту-претензії;
- зберігайте документи та докази: фото термометра у квартирі, скриншоти кабінету споживача тощо;
- постачальник має зробити перерахунок протягом одного місяця після розрахункового періоду;
- якщо реакції немає – подавайте скаргу до НКРЕКП, місцевого органу самоврядування або до суду.
Коли перерахунок не проводиться
- послуги не надавалися через аварію або ремонт (у цей час нарахування взагалі не повинно бути);
- будинок має індивідуальні лічильники тепла, а несправність трапилася в квартирі користувача;
- постачальник доведе, що послуга на його стороні відповідала нормам.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, в Україні почався період передачі показань лічильників електроенергії, цього місяця він триватиме з 30 жовтня до 3 листопада. Щоб платити лише за фактично спожитий струм, без зайвих нарахувань, показання лічильників потрібно передавати вчасно та правильно.
Джерело: OBOZ.UA



